Generella villkor
Var snäll och tänk på följande saker innan du beställer för att ni ska kunna få en så bra upplevelse som möjligt:
- Se till att du är myndig och får beställa – 18 års gräns gäller alla köp ifrån oss. Beställningar i strid mot villkor och/eller bedrägligt lagda, återbetalas inte.
- Se till att du skriver i rätt uppgifter för att leverans ska kunna göras inkl mobiltelefonnr för sms-avisering då detta är vanligast.
- se till att du möjliggör för leverans (t.ex är hemma vid överenskommen tid eller hämtar ut paketet innan det skickas tillbaka) för att undvika att extra kostnader uppstår.
Priser och betalning
Alla beställningar skickas efter mottagen betalning alternativt godkänd garant från någon av våra partners.
All betalning genomförs i kassan vid utcheckning alternativt via banköverföring eller insättning på bankkonto.
Vid överföring från utlandet och vid insättning på bankgiro tar det oftast 1-3 dagar för betalningen att registreras i vårt system.
Order skickas först från lager när betalning är bekräftad. Order kan även levereras mot postförskott till folkbokförd adress. Kostnader för detta tillkommer.
Alla priser är inklusive svensk moms, för närvarande 25% om inget annat anges. Detta innebär att ingen moms tillkommer för beställning inom Europeiska Unionen.
För beställningar utanför Sverige kan för respektive land gängse kostnader tillkomma som vi inte känner till. Utanför EU kan även kostnader för moms tillkomma.
Beställningar gjorda som saknar betalning kommer tas bort efter 10 dagar om inte betalning eller meddelande om anledning kommit till vår kännedom.
Leveranser
Alla leveranser sker på vårat ansvar. Kund ansvarar för att ange korrekta och tillräckliga uppgifter för oss att utföra leverans.
Kund ansvarar för att känna till eventuella regler som gäller för deras område eller land när det kommer till speciella produkter.
Vi förbehåller oss rätten att själva välja transportör vid val av fri frakt. I vissa fall kan vi även vara tvungna att ändra ert val på grund av destination eller produktens beskaffenhet som omöjliggör leverans enligt önskemål. Vi försöker dock så långt som det är möjligt att följa kunds önskemål.
Leveranser sker efter respektive transportörs villkor. Vi säkerställer att alla beställningar skickas från oss inom 24 timmar vardagar. Leveranser inom Sverige tar vanligtvis 1 dag men vi kan inte garantera leveranstiden. Inom Europa är leveranstiden vanligtvis 3-5 dagar och för resten av världen 5-15 dagar.
Reklamation på saknad leverans ska inkomma till oss via e-post senast 30 dagar efter leverans bekräftelse. Men hör helst av er innan 14 dagar då det är gängse liggetid för gods på utlämningsställe om det skulle vara så att beställningen ligger för uthämtning.
Avisering av leverans sker efter transportörs rutiner till e-post, sms eller via brev. Samtliga uppgifter måste vara korrekt ifyllda av kund.
I de fall att en sändning inte kan levereras på grund av felaktiga uppgifter eller att beställning inte hämtats ut i tid så kommer kund debiteras 250 kr för retur och hanteringskostnader.
Ångerrätt
14 dagars ångerrätt / öppet köp gäller – tiden räknas från mottagande av varan. För att ångra ert köp meddelas detta oss på info@ak47.nu
Köpare står för returfrakt. Återbetalning sker inom senast 30 dagar genom samma betalningsalternativ som köpare ursprungligen valt. Förenade kostnader med returen bekostas av kunden.
Ångerrätten gäller ej produkter där ev. plombering brutits, där produkt eller förpackning är skadad. Kund ansvarar för att godset packas tillräckligt väl för transporten. Ansvar för returtransporten faller på kunden. Vi kan vid önskemål förse er med retursedel mot självkostnad för frakten – hör i så fall av er på info@ak47.nu
Reklamation, retur & garanti
Vid fel vara eller fel på mottagen vara, eller utebliven vara ska detta skyndsamt meddelas oss på info@ak47.nu.
Bifoga gärna bilder eller video för att styrka problemet med varan.
Vid förekommande fall att vi anser att produkten måste återbördas till oss för bedömning bekostar vi frakten. Är reklamationen inte giltig och produkten är skadad pga felaktig eller omdömeslös användning debiteras samtliga uppkomna kostnader köparen. Vi förbehåller oss rätten att avgöra vilken åtgärd som görs för reklamationen (ny vara, häva köpet, erbjuda rabatt, reparera eller ersätta för reparation)
Synliga skador, fel och saknade försändelser ska reklameras inom 30 dagar från betalning. Dolda fabrikationsfel ska reklameras inom 3 år från köpet och inte senare än 2 månader efter att det uppdagats. Reklamationsrätten omfattar inte normalt slitage och förväntad levnadslängd för produkten.
Garantier gäller följande respektive produkts och leverantörs villkor vilket framgår av produktbeskrivningen i fråga.
Personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Copyright © 2024 – Vedaprodukter Sverige AB – Orgnr: 556800-7099 – c/o BraBilligt Arboga AB – Köpingsvägen 12 – 732 31 Arboga – Sverige – Tel: 0589 61 10 01 – info@vedaprodukter.se